tanarak

Iskolánkban 1992 óta működik csoport autizmus spektrumzavarban érintett gyermekek számára. A 2016/17-es tanévtől 2 csoportban, míg 2017/18-tól 4 csoportban folyik oktató-nevelő munka összevont évfolyamokon.

A 6-7 fős osztályokban autizmus-specifikus megközelítést alkalmazunk. Ez megjelenik a teremelrendezésben (strukturált terek, vizuális támpontok), tevékenységszervezésben (napirend, választótáblák, időjelzők), a kommunikációban (egyszerűsített nyelvi közlések, képcserés kommunikáció) és a feladatok szerkezetében (magáért beszélő feladatok, dobozos feladatok, ingerek szűrése). A tanulás és viselkedésformálás során kognitív és viselkedéses eljárások kombinációit alkalmazzuk. A gyermekek egyéni fejlesztési terv mentén haladnak, melyet az osztályban dolgozó gyógypedagógusok team-munkában készítenek el a gyermek egyéni képességeire és haladási ütemére szabva.

Fő fejlesztési területek:

  • kognitív funkciók, akadémikus készségek

  • szociális és kommunikációs készségek

  • önellátás

  • szabadidős készségek

  • szenzormotoros készségek

  • személyiségfejlesztés

A napi tanulási helyzeteken s az önálló munkán kívül kiegészülnek a foglalkozások:

  • mozgásfejlesztéssel

  • zeneterápiával

  • kézműves foglalkozásokkal

  • logopédiával

  • úszással